طراحی و ساخت خانه، کلبه و آلاچیق چوبی

برای طراحی و ساخت خانه، کلبه و آلاچیق چوبی، ابتدا باید فوندانسیون و زیرسازی پروژه که میتواند خانه، کلبه و یا آلاچیق باشد انجام شود. میزان حفر زمین و استقامت این زیر سازی و فوندانسیون با توجه به مساحت واحد متغیر خواهد بود. هرچقدر ابعاد و مساحت خانه، کلبه و یا آلاچیق بزرگتر باشد، زیرسازی و فوندانسیون، استحکام بیشتری را میطلبد.

برای مثال در مساحت 40 متر، فوندانسیون معمولی تری ساخته میشود و یا اینکه میتوان شاسی کشی آن را با آهن انجام داد. شرکت چوب زرین ( سرزمین چوب زرین ) برای دیوار ها در ساخت کلبه، خانه و آلاچیق چوبی از الوار 7 سانتی متری استفاده میکند و هرچقدر که مساحت کل کار بیشتر باشد به قطر و ضخامت الوار استفاده شده در دیوار ها افزوده میشود.

تاثیر طبیعت و درختان در بهبود روحیه انسان

معمولا انسان‌ها از فضای شهری، خانه و آپارتمان برای تفریح و تجدید روحیه، به مناطق ییلاقی و کوهستانی یا در اصطلاح ویلا میروند. چنانچه در ساخت سازه داخلی ویلا از طبیعت و چوب درختان استفاده شده باشد تفاوت بسیاری در بهبود روحیه ساکنین نسبت به مصالح صنعتی ساختمانی خواهد داشت. چوب یکی از متریال های با ارزش است که تاییدیه جهانی دارد.

طبیعت زیبا

تفاوت کلبه و خانه چوبی

معمولا از مساحت 40 متر به بالا خانه و کمتر از این مساحت را کلبه می نامیم. در بیشتر مواقع، برای ساخت خانه از چوب، ابتدا ساخت فوندانسیون و زیر سازی انجام شده و طبق دستور مهندسی با کلاف کردن چوب، دیوارها شکل میگیرد.

هرچقدر مساحت خانه بیشتر باشد ضخامت دیواره های چوبی بیشتر خواهد بود. برای مثال در ساخت خانه تا مساحت 40 متر از الوار 7 سانتیمتری استفاده میشود ولی وقتی مساحت سازه به عدد بالاتری مثلا 100 متر میرسد از دو الوار 10 سانتیمتری با فاصله از یکدیگر استفاده میشود. که مابین آن  نیز از فوم 100 یا پشم شیشه و مواد دیگر استفاده میگردد.

خانه چوبی

برای ساخت سازه چوبی آپشن ها و قابلیت های فراوانی ازجمله دیزاین داخلی، مبله کردن، اجرای کابینت، برقی کشی، لوله کشی، سیتم گرمایشی و سرمایشی که به اصطلاح صفر تا صد کار میباشد … وجود دارد و به دستور کارفرما اجرا میشود. بنابراین میتوان خانه را طبق دستور کارفرما با مصالح طبیعی به صورت دلخواه و قابل سفارشی ساخت.

انواع خانه و کلبه چوبی

خانه یا کلبه چوبی را در ابعاد و با استفاده های متفاوت میتوان ساخت. برخی از انواع این کلبه ها را در زیر میتوانید مرور کنید.  

کلبه سوئیتی :

کلبه سوئیتی کمترین مساحت را در سازه های چوبی که ابعاد آن میتواند بین 2.5 تا 3.5 باشد را به خود اختصاص داده است.

کلبه سوئیتی

این سازه میتواند شامل تخت تاشو، میز ناهارخوری، و آشپزخانه مجهز به کابینت که در انتهای کلبه قرار میگیرد باشد.

 کلبه کودک :

اگر کلبه کودک بخواهد درون ویلا و در داخل حیاط قرار بگیرد ابعاد 2 در 2 مساحت مناسبی برای آن میباشد که توسط کارشناسان زرین وود به مشتریان گرامی توصیه میگردد که از این ابعاد استفاده کنند.

کلبه کودک

کلبه کودک میتواند شامل یک میز تحریر و تخت کودک باشد. اگر کلبه کودک بخواهد در  داخل آپارتمان یا اتاق کودک طراحی و ساخته شود ابعاد مناسب برای آن 1 تا  1.5 میباشد که در محل کار مونتاژ میگردد.

 کلبه عشق :

کلبه عشق

مساحت مناسب برای این کلبه 2 در 3 متر میباشد که میتواند مجهز به یک تخت تاشو و یک جکوزی در انتهای کلبه باشد و قسمت هایی که لازم باشد طبق نظر کارفرما، آینه کاری میشود.

 کلبه موسقی یا مطالعه :

کلبه مطالعه

کلبه موسیقی یا مطالعه که ابعاد  مناسب آن 2 در 2 متر میباشد تماماً با چوب قفسه بندی شده و مجهز به یک میز جهت مطالعه یا گوش دادن به موسیقی میباشد.

 کلبه شکار :

مساحت مناسب این کلبه 2.5 در 2 میباشد که به یک تخت دو طبقه، یک میز ناهارخوری و یک بخاری ذغالی مجهز میشود.

کلبه شکار

در کلبه شکار، صندوق نگهداری اسلحه نیز میتواند تعبیه شود.

 آلاچیق :

آلاچیق از سازه هایی است که تنوع بسیاری دارد و در اندازه های متفاوتی میتوان آن را ساخت. ولی کارشناسان زرین وود بر این عقیده هستند که آلاچیقی بسازید که تبدیل به کلبه شود. این کلبه میتواند در فصل زمستان یا گرمای تابستان قابل تغییر وضعیت کاربری باشد.

آلاچیق باغ

در این طرح بنای اولیه آلاچیق به گونه ای طراحی میشود که هم حالت ظاهری آلاچیق را داشته باشد و هم با افزودن پنجره‌ و درب متحرک بتوان آن را به صورت کلبه درآورد و فضای ایده آل تری را از آن استخراج کرد.

شرکت زرین وود (سرزمین چوب زرین) با تجربه ای نزدیک به نیم قرن در صنعت چوب، آمادگی خود را جهت ارائه خدمات حرفه ای در زمینه طراحی و ساخت خانه، کلبه و آلاچیق چوبی – ساخت مصنوعات چوبی آنتیکطراحی و ساخت سونا فنلاندیطراحی و دیزاین دکوراسیون داخلی تامین اسلب و الوار چوب گردو، چنار و کاج و کلیه خدمات صنعت چوب به شخصیت های حقیقی و حقوقی در سراسر ایران اعلام میدارد. در صورتی که نیاز به مشاوره یا استعلام قیمت خدمات و محصولات زرین وود را دارید میتوانید با شماره گیری 09123001783  نسبت به استعلام قیمت و دریافت مشاوره رایگان اقدام نمائید.

برخی از سازه های چوبی زرین وود